Sunt pasionat de lectura de mic si asta mi-a folosit

Sunt pasionat de lectura de mic.Chiar asa e.Citeam greu pentru ca deh,eram in primul an de scoala dar invatam sa citesc.De la poeziile lui Alecsandri si Cosbuc,la basmele lui Creanga dar si la unul dintre romanele preferate ale copilariei-Pinocchio.Voi scrie si despre ele in alte articole dar aici vreau sa scriu despre una dintre pasiunile mele si anume lectura.Nu te poti considera un tip cult,elevat daca nu citesti.Nu e vorba doar de carti,ci de absolut orice(ziare,reviste).
Totusi reprezinta ceva aparte pentru mine romanele istorice ,istoria fiind una dintre disciplinele mele preferate.Cand citesti Neamul Soimarestilor de Mihail Sadoveanu te gandesti la domnia lui Stefan Tomsa,la Stroie Orheianu sau la personajul principal Tudor Soimaru  .Nu este un roman usor de inteles,dar odata ce ai inceput sa-l citesti efectiv te captiveaza si iti da impresia ca esti parte a romanului.
                                                 Imagine din filmul "Neamul Soimarestilor"

De asemenea destula atentie si curiozitate mi-a starnit si "Zodia Cancerului sau Vremea Ducai-Voda" ,in care regasim un peersonaj chiar din "Neamul Soimarestilor".Desigur ca este vorba despre Tudor Soimaru,care ne reapare in acest roman,batran si orb.
Desigur ca nu m-am oprit doar la acest gen de opere literare ,sau doar acest gen de romanee.O alta carte care mi-a placut ,si trebuie sa recunosc ca am avut placerea de a avea din ea subiect de examen la proba scrisa de Bacalaureat,este vorba despre "Ion" de Liviu Rebreanu.
Cu o structura sferica romanul "Ion" este structurat pe doua parti,si anume"Glasul Pamantului" si 'Glasul iubirii".Cand vom analiza si dezbate mai pe larg tema acestui roman vom vedea ca de fapt cele doua parti sunt diametral opuse.De ce?Pentru ca din dorinta sa avida pentru avere,Ion al Glanetasului se insoara cu o fata pe care nu o iubeste,dar tatal sau Vasile are suficient pamant,si evident pentru ca Ion a pus ochii pe acest pamant se insoara cu Ana .Adevarata sa dragoste este Florica dar dupa cum stim ,ea nu este o fata instarita .Aici putem spune ca dorinta pentru inavutire invinge iubirea.
Sunt pasionat de mic de lectura si asta mi-a folosit mult,,asa ca voi mai povesti aici despre cartile pe care le-am citit.
Cu mult interes ,in timpul liceului am citit si "Morometii"  lui Marin Preda.Desi am citit doar un volum,pe care l-am si studiat la clasa intr-a X-a ,romanul este unul la fel de captivant.Este vorba despre romanul interbelic care evoca viata simpla de la tara.Actiunea se petrece in satul Slistea Gumesti unde locuieste familia Moromete .Ilie Moromete este personajul principal si capul familiei .Evident ca indeletnicirea familiei este agricultura .Trebuie stiut ca familia era destul de numeroasa .Niculae este mezinul familiei  si este fiul lui Ilie si al Catrinei Moromete,fiecare avand copii din casatoriile anterioare.
Acestea sunt doar cateva dintre operele care pe mine m-au impresionat si m-au atras .Evident ca despre fiecare voi vorbi mai pe larg in articolelele viitoare.Unele carti se gasesc AICI


Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Pacienta tacuta-Alex Michaelides

O privire asupra Drepturilor Copilului

Social-democratie si sindicalism