Spovedania unui preot ateu

De mic copil am invatat ca un preot este de fapt mesagerul credintei ,un sfatuitor,un prieten.Este de fapt cel care oficiaza sfintele taine(Botezul.hirotonia,casatoria,impartasania,maslu).Dar ce se intampla atunci cand auzi despre un  preot ca e ateu?Tocmai am gasit o carte care trateaza genul acesta de subiect.Cartea ,,spovedania unui preot" este o meditatie provocatoare pe tema conditiei umane ,dar si o cautare a divinului ,a credintei  dincolo de superstitii ,dincolo de dogme ,dincolo de orice religie institutionalizata .Nascuta dintr-o experienta directa de viata,tragica,si tulburatoare cartea refuza resemnarea si postuleaza incredere reinoita in umanitate.Iata ce relateaza personajul principal care e chiar un preot:
,,De mulți ani port haina preoției. Am slujit atâtea Învieri, an de an, și atâtea morți, mult mai multe, ori de câte ori s‑a ivit prilejul. Am văzut atâtea nașteri și decese, atâtea vieți… atâtea suflete pe dinăuntru, din scaunul spovedaniei, acolo unde mii de oameni, de‑a lungul vremii, mi‑au arătat gândurile lor, îndoielile, neputințele, durerile, dar mai ales toate mizeriile ascunse în viscerele lumii. Când m‑am hirotonit eram doar un copil. După primele spovedanii, m‑am maturizat. După primele înmormântări, m‑am abrutizat. După atâtea slujbe, m‑am plictisit… de moarte… M‑am săturat de studiul ăsta antropologic al omului religios. Cândva m‑a fascinat, dar acum, că am văzut prea mult…".Cartea este una destul de interesanta si merita citita.Ea se gaseste aici:http://bit.ly/2vLI0BS
Sau aici:http://bit.ly/2wEGVYR carturesti.ro%20

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Pacienta tacuta-Alex Michaelides

O privire asupra Drepturilor Copilului

Social-democratie si sindicalism